aku, rumah bujang, housemate dan sialll the series

sekadar gambar hiasan

    aku tgk byk sgt search rumah bujang link ke blog ni so aku compile kan sme entry pasal pengalaman aku sejak tahun 1996 dok rumah bujang sampai sekarang. cam2 kerenah manusia dh aku jumpe. ada yang suke masuk bilik rembat barang² & duit, curi makanan orang tapi sorok makanan dia lam bilik, pakai kain baju tak cakap pastu x reti pulang balik main longgok je kt lantai bilik dia, barang orang pakai suka hati tapi barang dia kedekut nak mampus, kaki buat sepah pastu haram tak penah kemas umah, makan basuh pinggan sendiri @ reti makan pinggan main longgok je, kencing bersepah tak reti siram mangkuk jamban, bangsa cakap semua nak A je.. cakap dia je btol orang sme salah, jenis yang tekanan tempat keje blk nak emo ngan housemate, bawak awek berzina pastu tak reti bawak kawan awek tu utk housemate,  bawak kawan balik umah pastu kawan tu rembat barang, macam² ah kerenah bangsat nak list down mau 10 pages.

berapa ramai yg kecundang seret luggage ala² survivor sbb kena halau ngn aku dan bwk kali gak aku pindah sbb tak tahan ngan housemate² lahanat. sebagai seorang home pride memang pantang besar aku klu umah sepah cam kandang babi, bilik air berlumut, kasut berlonggok padahal rak kasut kosong bla bla bla bla bla. duduk 3-4 orang tapi yang mengemas nya sorang dua mana tahan ye tak? dah dok bujang tu pepandai la bawak diri, mak korang pun membebel kalau korang wat sepah ni pulak orang yg xde kena mengena ngan ko.

ah cakap banyak tak guna, aku skarang pun dh bahagia dok sorang² kat resort apartment yang siap ngan cctv & alarm system tanpa housemate² keji. sendiri wat sepah sendiri kemas. xde dah kemas penat² balik keje umah sepah. dah la tekanan kat opis macam celaka balik umah besepah lagi serabut kepala hotak.
korang layan je compilation pengalaman hidup aku bujang aku selama lebih kurang 14 tahun neh. 

0.1 prolog


sekadar gambar hiasan

posted under |

5 comments:

Chan+Ses said...

Gambar Hiasan, Siot jer,.. bagi la gambar real hhhuhuhuhu

MatBURN said...

apa lagi bhai... hantar ke jemari seni bhai karya ni... bubuh reference xarine

haha

Unknown said...

chan mali chan: sok lunch kt sentral. lu ada brani ka?

matburn:aku blogger picisan je. kuba tu blogger cari makan haahah

Cik-MeGa said...

bila nk ajak adik2 dtg mkn kat umah baru.
*bukan mudah nk apresiasikan perkataan adik2 neh. haha

Unknown said...

nti aku masak sedap2 taruk julap pastu kunci jamban hahaah

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive