aku, rumah bujang, housemate dan ....siallll!!! chapter three

awal2 aku cakap kt sme orang yang nak sewa ngn aku.. aku bagi ko 'sewa bilik' , aku tak pernah cakap 'kita kongsi rumah' sebab 'kita' memang tak kongsi rumah. maksud kongsi rumah bila 'kita' pakat bazirkan minyak moto, berpeluh sampai kejubo taik cari rumah, kongsi bayar deposit yang jumlahnya beribu2, kita pindah masuk rumah bersama bawak 1 bag baju jer kemudian kita kongsi beli barang2 rumah sampai segala2 nya lengkap. kita memang tak buat semua tu!! aku yang buat tu sme sorang2! jadi kalau pindah masuk sewa bilik kat rumah aku bawak baju busuk 1 beg je tak payah bayar deposit sewa bayar ikut suka sme benda dah ada tu bukan kongsi rumah ya adik2? itu kongsi pakai barang2. jangan menyalak berapa aku caj bilik ko, berapa aku bayar utk bilik aku tu bukan urusan korang!

aku malas berkira dan aku paling menyampah dengan orang berkira. 13 tahun  aku dok bujang dah berapa ramai orang berkira yang aku dah halau dan aku rasa kerja menghalau orang masih seronok dilakukan....

posted under |

9 comments:

Khairi Mohd said...

takkan ngan bini nanti nak berkira kot weh.

Anonymous said...

hait wakarimashita! Huhuhuuu...takmo tinggal dalam kotak.

MatBURN said...

hangin jek member aku sorang ni...
sapelah yang kena AFundi keluar tu

kehkehkeh

Unknown said...

kuba: klu bini xpo buleh burik, sbb xle burik la maroh neh haha

kudin & matburn: ni general info utk sme orang, ramai org tak paham aku cmne. mulut aku mmg cm puaka, aku jenis sound tepat depan muka je tapi pe yg aku cakap aku x simpan lam ati. dan aku arap org x amik ati ngn pe aku ckp.

::important notes::
bila aku maki, kutuk depan2 maknanya aku still le terima org tu, tp klu aku diam tanya sepatah jawab sepatah maknanya aku dh nyampah la tu, time tu la baru talian afundi keluar aku bukak

we sleme said...

hohoho!! hari makin senja bg beliau... hihihi...

Khairi Mohd said...

cis, sungguh sensitip replymu itu wahahahah.

sile semaikan kasih sayang antara hausmet umpamanya mandi sama2 wakakaka.

Unknown said...

ko x penah dok ngn aku so ko x tau cmner penyayang nyeh aku, balik kje masak, jamban aku sental, pinggan je aku bg org lain basuh. x cukup penyayang lg ke tu? haaha

dewa apek said...

tak cukup tu.. kau kena semai lagi hingga ke ranjang.. pastu bajai setiap malam...

we sleme said...

haa...cam2 baru penyayang namanye...

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive