aku, rumah bujang, housemate dan ....siallll!!! chapter 4

typical rumah bujang bila masuk umah bau 'jantan' (bau stoking busuk, kasut besepah, dapur takda, langsir takda, tilam kepam, jamban berlumut bla bla bla) aku paling pantang klu ruang tamu bersepah. bilik sepah xper lagi sbb tu personal. bilik le kunci klu ada tetamu datang, melainkan ko dapat tetamu biadap datang umah terus masuk bilik tuan umah tak pelawa. pastu klu jamban berlumut, gila malu kalu tetiba tetamu tak diundang datang. sebab tu aku kelam kabut kemas umah klu memember tetiba sms kata nak dtg umah. kecuali we sleme sbb aku rasa dia paham aku nga penat blk kje lmbt. sbb slalu dia dtg umah aku mmg kemas kecuali skali je kantoi dia dtg bilik sepah, tu pun sebab aku nga tukar layout bilik.
     cmne korang rasa klu balik kje nga tension tetiba balik umah serabut? tambah tension kan? nak lagi tension klu dapat housemate pemalas reti buat sepah tapi tak reti kemas, bapa ramai orang aku halau sbb pemalas kemas umah. kat umah ni dlu ada sekor budak slalu bawak awek dia, dah la pompuan tu huduh, isap rokok dalam jamban pastu main sedap je buang dalam lubang air bukan nak buang lam mangkuk jamban. berbulu je aku tengok. aku yg lelaki ni pun tak isap rokok dalam jamban. direct je aku sound "ko pegi kutip puntung rokok ko tu sblom aku sembam muka ko lam mangkuk jamban!" pastu tak buat dah, selang tak lama buat lagi. aku menyampah aku halau je derang tuh kuar. sib baik housemate baru aku kudin neh rajin tolong aku kemas umah. kalu tak aku paksa dia tido dalam kotak hehe.


*******************************************************

                                                                                                                                                                            meja makan bujang, lepas pakai lipat je, save space                  
                                                   ::gambar masa baru pindah tengah cat rumah

posted under |

0 comments:

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive