aku, rumah bujang, housemate dan... sialll :chapter two

aku lupa ari tu, kt umah bujang 1st aku ada lg sorg budak kelate nama Qi. mamat ni cool giler, x byk cakap tp senyum je manjang time ada masalah pn dia senyum je. time tu dia kje kru produksi HVD, korang mesti ingatnye HVD neh dlu kongker siri tv kol 7pm dlu. zamarul hisyam antara pelakon tetap HVD. pas pindah aku cuma jmpe skali je Qi neh kt dpn sogo, time tu dia dah kje kapal kargo. sempat gk la dia bg aku rasa rokok marlboro yg dia beli kt spain. pastu aku lost contact smpi skrg.. oke smbg cite....

umah bujang no 5
suria apartment danau kota, umah neh aku dok lama dkt 5 tahun. hosmet aku time tu  aji the big brother, ijam the stonner, amat dugong the con man, kajang the bujang gersang terlajak. pastu ada sorang member derang nama sengkeng perempat setia umah ni every weekend. aku ngn aji sama umur, ijam muda stahun, amat dugong sipenipu tua sket, kajang pervert tua banyak. aji ngn kajang kje peon, amat kje menipu, ijam kje main2, kje 2-3 mingu pastu brenti pastu kje lg smingu 2 pastu brenti lg. aku ske dok umh ni sbb derang sme agak ok terutama aji, mamat ni kira cm big brother sbb dia jaga makan minum kitaorg, sewa umah klu kantoi pn dia tlg cover. kain baju, spender stoking aku pn dia antar dobi siap bayarkn skali. masa ni dia la kepala umah. ijam lak tukang topup barang2 dapur. umah parent dia kt sri gombak jer, klu barang2 dapur dh abih dia balik la mencuri kt umah parent dia. bape bln aku dok sini amat sipenipu blah, tak lama pastu kajang lak blah. pastu ayie the yasin senario evil twin lak dtg merempat umah ni, pastu pendi si penipu lak sewa bilik yg slama ni kitaorg jadikan studio. mamat ni mmg yahudi tahap agung, kje kerani kontrak maybank tp gebang ckp bank officer, kitaorg x campo sgt mamat neh nak2 aku. aku mmg bebulu ngn mamat neh, kje dia bawak balik betina je ari2. ptg bwk blk gepren, mlm bwk skendel, pastu slamba dia je pakai kasut lam umah, aku hangin aku bentang karpet merah dp pintu masuk smpi pintu bilik dia. beberapa lama kemudian ekonomi gawat aku brenti kje balik dok kg dlm bape bulan bila aku blk kl aji gila isim sbb blajar silat, time ni umah dh xder kepala. dah stat kucar kacir dah. lelama aku bosan ngn mamat pendi sipenipu neh aku campak kain baju ngn brg2 dia kt luar pastu tu tukar solex. setel 1 hal. selang bape bln pastu ijam bawak lak member dia nama pet. mamat ni pn xder kje tp yg bagusnya dia rajin kemas umah, nak lg best time dia layan ubat batuk, 1 umah dia sental smpi berkilat, time ni ayie rapat ngn aku, asal balik umah je cari aku, pastu klu aku x balik umah sibuk je tnya mana aku ilang. cam kucing ilang anak. mana x nya aku sorang je mampu layan dia meracau smpi 6 jam time dia stone. lama ke lamaan umah aku jd port budak2 layan stone lak, aku dh cuak nak2 aku sorg je yg x layan menda haram tu kt umah tu. menatang ijam lak skali beli stok smpi 4-500 hengget siap tanam pokok ganja lam pasu. gila mana aku x cuak? tali gantung tu bhai! klimaks cite bila derang simpan whiskey lam fridge aku dh xle tahan, aku blah.


   -------------------------------------


tu bi kontiniu lg skali ah, aku dh stat kje opis hour blk neh. sengal tol nk ejas2 time tido dh la bangsa payah tido mlm, mata pn dh cam beruang panda, sib baik aramis lab series skincare for men sponsor aku instant moisture eye gel hak hak hak tuih

posted under |

16 comments:

MatBURN said...

berapa banyak part la mau kontiniu memanjang..

siap ada seponser tu.. ha ha hak tuuii

haha

MatBURN said...

berapa banyak part la mau kontiniu memanjang..

siap ada seponser tu.. ha ha hak tuuii

haha

Unknown said...

byk lg wei, ni baru bab umah. blom masuk jenis2 perangai budak umah lg

Cik-MeGa said...

rumah no. 5 ni ekstrem eh. tp bab lu bentang kapet merah tu gua suke bro.

whiskey tu mcm chewing gum wringley ke bro? wringley xpe ar simpan lam fridge. kekekekekukuku.

Unknown said...

wringley x best klu simpan lam fridge, payah nk kunyah. hehe

Khairi Mohd said...

aku tak baca lagi ni aku tengok jer dulu dah alang2 klik ke sini. nnt2 aku free aku go thru hahahah.

dah setat keje ke bewok?

Saiful AmmaR said...

bro incek paranoid...

kau pandai baiki laptop ker? boleh tolong repair aku punya laptop? skrin rosak lak... agak2 berape sen nk kena byr ek kalau mau tukar?

MatBURN said...

haha.. aku suka komen khairi..

Unknown said...

kuba: ari ni start, starting sok aku training kt plaza central selama hampir sbulan, leh ar sneaking lunch sesama. ada brani ka??

alang: (cm mesra je pangil ko alang haha) klu hardware aku advice ko gi loyat trus jer since aku x de hardware, aku repair pn laptop zul makinson sorg je sbb dia buta kayu, hahaah

matburn: chesss hahaah

apek said...

ko kje tu pesan sket.. jadi jadi mcm selkom.. sampai skang aku cuba masuk website dia mcm hampeh.. aku nak print bill la selkom... nak claim telefon.. siott la kaorang selkom... tak keje ker?? dulu blh la harap bewok.. skang bewok dah berpaling tandas.. amacam???

Unknown said...

sialkom mmg ampeh, jgn kata web utk customer.. internal web utk staff xcess data pn manjang failure

Cik-MeGa said...

kahkahkah. apsal pgl die alang? penat mak die bg name saiful ammar maa..

Cik-MeGa said...

bole baiki laptop eh?
klu nk laptop, bole bg?

Unknown said...

bole.. blah... lalalala

Khairi said...

Haha. Aku dah baca. Gila hosmet ko semua penjenayah. Kalau aku join mesti hanyut. Ko mmg jejaka melayu terakhir bewok. Tp syg matamu juling.

Unknown said...

aku kan stand alone policy, xyah la nak rosakkn akidah aku. mmg x berjaya nye

perhatian gadis2: mata saya tak juling, tak percaya tgk gambar saya kt fesbuk hahahah

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive