mentaliti kampung!

                      




 ewww! u still playin vid games? so childish!

fakiu bitch!! ni bukan tahun 80an. zaman tu ko le cakap cmtu dan orang bole terima. ni tahun 2011. zaman  xbox kinect, ps3 & pc spec melampau semata² utk main game tak lagging. (abaikan game facebook yang tak mencabar maruah tu). tahu kah korang game developers abihkan berjuta² USD dan bertahun² research semata² untuk bikin game gempak supaya aku bole donload kat torrent free? mesti la korang tak tau sbb otak korang sempit. games skarang bukan untuk budak² je.  tahu tak kat jepun orang umur 60 -70 masih main video games? masih baca komik? ala tak payah jawab la korang bukan tau pun.




"seman setahun je keje kat kl dah pakai kete, ko bila lagi?"

sebab seman dok kl hari² makan megi,  dok 1 rumah 10 orang tido memana ada space, pakai baju bundle / beli kat uptown je, baru 3 ari gaji dah pau kawan sebab duit dah abih bayar kete, pakai kete pun tuang minyak 5 hengget skali tuang. ni mentaliti paling susah nak kikis dari orang melayu. kete tu simbol status. makin besar kete dia makin tinggi kasta dia dimata orang kampung walaupun hakikat kat kl merana ikat perut supaya dia nampak gah tiap kali balik kampung. ni cita sal bekas hosmet aku 10 tahun lepas. basic gaji rm850 tapi pakai kete kancil. 10 tahun lepas kancil sgt femes k? sangat bergaya gi keje drive, rambut pun tak kemik sebab tak pakai helmet, baju pun tak busuk bau asap tapi makan nasik sekali sehari je selebihnya telan roti @ meggi. tiap kali gaji beli meggi kotak besar, tak sampai seminggu gaji dah habih bayar kete pastu siap pinjam ngan kengkawan yang pegi balik keje naik bas, isi minyak lebih 50 hengget pun time nak balik kampung je klu tak stiap kali  isi 5 hengget je, nak isi lebih² takut over budget. nti klu minyak banyak takut kawan ajak gi meround pusing kl lak. klu minyak takder at least takder la rasa bersalah sangat nak jawab kete takde minyak. walaupun begitu masih mampu pandang hina kat kawan² yang naik bas / merempit gi keje siap racun suh beli keta lagi baru sama taraf ngan dia.
aku pakai moto je, tapi dok sorang² kat resort apartment, makan mewah sampai frozen food dah jadi ais sebab tak larat nak makan, saving beratus ribu lam asb. ko ada?!









"i nak kawen ngan lelaki romantik, yang paham diri i, bagi i saja yang i nak, yang perfect"

dream on bitch! laki cmtu memang wujud.. dalam fairy tales! tak payah la berangan lebeh². laki hanya buat baik time nak puki ko je. bila dah dapat & agak² dah longgar ko tau la nasib ko camne. tak kira la lawa mana pun ko. habih madu sepah dibuang merata². memang ada laki yg bertangung jawab tp segelintir je. boleh kira ngn jari kaki je. pesan aku kalau korang dapat laki cmtu tu jaga baik² dan jangan sesekali cerita kat org laki korang tu baik terutama kat kawan² pompuan takut nanti derang kebas lak. laki skrg dah la makin pupus, yang tingal skrg ni pun samada gay ataupun laki orang. so tak payah la nak berangan lebih². kalau dapat laki tak ensem yang sanggup kutip ko walaupun ko tu bossy, selfish, mengabihkan duit laki beli make up handbag kasut bal bla bla. jaga la elok² sebab tu maybe last kot ko dapat laki cmtu. lepas break ngna dia maybe ko akan dapat laki kacak tapi player dan kaki pukul. mesti lagi warna warni hidup ko kan?

p/s: teringat cik gepren cakap ex opismate dia sangup bg puki kat jantan lain semata² nak jantan tu fetch gi opis naik kete & hanjengkan bf sdiri yg naik moto je. pathetic!



truth hurts right?












posted under |

5 comments:

yunadiagaga said...

Add on:bf pon trus beli keta cash charade aura tp still dia maluu nak naik.binawe itu betina.

h3nshin_h3r03s said...

mcm2 ragam org dalam dunia ni...

Anonymous said...

yeah... truth hurt...

makin kurang lelaki.. makin ramai lak pompuan takde maruah diri...

p/s: walaweiii... dah tak leh komen sebagai aninomos

Khairi Mohd said...

kurang lelaki takpe, jgn kurang kelakian. ces.

aku tengah promot laki orang ni. aku rasa bab perenggan akhir bewok ni ada suport aku sikit.

seganas2 bewok, dia tak tuang solat jemaat.

Chan+ses said...

bab terakhir aku sokong kuba, walopon ini blog En Wanbew

Para satu baris 16 Pasal Games:
Aku ingat lagi Aku nak brick game dedulu kala dah Tingkatan 3 setelah mengumpul beberapa kali punya Raya colection aku dapat la beli. Itu pon org dah tak main brick games. so aku beli lah 2D nya games yg bleh buat pergerakan kiri kanan tengah tembak.
Tu blom citer pasal robot minature tranformers lagi.
Anyway setelah dewasa dikala org buat PS1 lapik kaki dan main PS3 XBOX bagai, dan takakala Org dah pakai PSP3000 Aku baru ler dapat PSP2000. eh tu sbb yg nak agi main nanti Bukan lah aku, Aku belikan WII yg lebih Childish. Enough Games

Para 2, baris kekanan...CAR. CEH ko letak gamabar kereta yg aku memang puja dari dulu,itu sebabnya email aku mitsevo viii. Ituler keretanya. ko ingat senang ker nak beli kereta. kalau tak sebab Keperluan. Dan aku pakai moto lagi, Aku dah mampu beli kereta tu sekarang, malah lebih bagus aku beli yg Proton pasangkan hahaha, CASH lagi huhuhuhuh.

Perenggan terakhir sila rujuk catatan En Kuba

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive