fesbuk 101 for fucking idiot

           fesbuk are made for stalker.
mengorat awek/balak mintak no tepon is so 2008. zaman sekarang kalau nk ngorat awek/balak mintak akaun fesbuk je sebab senang nak stalk. dengan fesbuk korang le tgk aksi beliau cam whore lam toilet, relationship status, list kawan² mana tau korang penah fuck sesapa lam fren list dia, ada tak kawan² dia yang le jd 2nd option kot² korang kena rijek nti. ada gak bangsa sengal letak no tepon, alamat dan tempat keje kat fesbuk. segala mak bapak info dia isi cam resume keje lak.




    aku start bukak akaun fesbuk dah bertahun tapi tak aktif, bukak tu pun incek udie perdayakan aku kata game² fesbuk best. tapi lupa la pulak aku tak gemar main game tuju² mouse neh. setahun lepas tu baru aku aktif guna fesbuk, tu pun sebab dah pakai blekburit dan guna fesbuk sebab nak mencarut or maki orang. bagi aku fesbuk tak lebih dari tempat lepas geram sama cam blog beza nya blog aku guna untuk entry² panjang. kalau stakat nk bersosial tu tak sangat la. banyak orang je yang add aku, aku cuma add kawan tempat keje, kwn blogger, awek cun forummer je. tu pun agak² nyampah aku remove. fren list aku tak penah lebih dari 150 orang.

   selama aku guna fesbuk macam² kerenah orang aku jumpa tapi yang paling aku jengkel adalah:

1. MLM login fesbuk dapat duit.
setiap 5 minit update status "kachin, masyhuk, jadah jadah jadah" pastu upload gambar duit selambak atas meja. padahal gambar duit tu pun main rembat kat gugel je pun. BIG FUCKING LOSER

2. I'M HOT! LOOK AT ME!
bajet hot, pemes, taruk pic profile cam whore tayang lurah tetek padahal push up je lebeh. tetek saiz 32A pki push up 36B sumbat tisu kasi lagi naik. snap pic nga guling² atas katil pastu add kawan seramai boleh konon² dia hot n pemes padahal lam fren list sme complete stranger n dari 5000 fren list tak sampai 10 orang je pun yang selalu komen status. HELLO!!  NI BUKAN MYSPACE/ TAGGED YE ADIK2!

3. PLAIN STALKER
yg ni less annoying sbb dia cuma nak tengok xtvt korang je. tengok ari ni korang makan pe, hang out ngn sapa, gambar korang gi pantai pakai 2 piece pastu melancap depan pc.. kaum ni biasanya kurang merbahaya sbb korang pun tak ingat bila korang add/ approve derang. kira melukut tepi gantang la. ada takpe xde pun takpe. biar la dia hidup dengan dunia fantasi dia.

4. I LIKE THIS I LIKE THAT
 ni spesis menjengkelkan aku. semua status orang dia nak like.

"ari ni saya dapat bonus" - jusuh like this
"jubo saya buasir" - jusuh like this
"gf saya memantat ngan jantan lain" - jusuh like this
"saya memantat ngn bini jusuh" - jusuh like this

WAKDEFAK??!!
korang cuma le like status orang kalau status dia best ie:
"ari ni saya dapat bonus" - jusuh like this. ok tu bagus. makna ko berkongsi keriangan dengan tuan punya status. tapi...
kalau korang : "gf saya memantat ngan jantan lain" - jusuh like this.
tu binatang ko tau tak? like status camtu tu seolah² ko suka orang tu dilanda musibah. sila jangan buat keje bahlol camtu ye adik²? nak like status orang tu agak² la tengok situasi. sila like status yang best je, sama ada korang ingin berkongsi keriangan dengan tuan punya status atau korang sependapat dengan tuan punya status ie: "rege minyak boleh buat aku naik minyak" - jusuh like this : ok itu cool! makna korang sependapat ngn tuan punya status.

tapi paling paling paling paling menjengkelkan aku adalah spesis yang post status pastu klik like sdiri pastu 1st komen sdiri

" ana nk blow kote aku mlm ni" - jusuh like this
jusuh : WOW!!

faking retard!!! 10ratuskali sambil tunjuk jari tengah dua² belah.

posted under |

9 comments:

MatBURN said...

kesimpulannya :

Jangan kawan dengan jusuh

Unknown said...

celaka! tesedak neskepe aku haah

Cik-MeGa said...

kesimpulan 2:

Jusuh memang suka mencarik publisiti murahan.

kesimpulan 3:

Weh, betul ke dia me***tat dengan bini Jusuh? ish3x....

MatBURN said...

kesimpulan 4 :

Jusuh ialah inchek paranoid sendiri

Unknown said...

kesimpulan 5:
aku x memantat ngn bini jusuh

kesimpulan 6:
jusuh bukan aku

Cik-MeGa said...

kesimpulan 7:
mungkinkah matburn itu jusuh?

Unknown said...

kesimpulan 8:
kemungkinan besar

MatBURN said...

kesimpulan 9 :

choiii laa.. jusuh itu terlebih syaitan dari aku

Unknown said...

simpul mati:
mari kita jadikan jusuh ikon manusia hina

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive