tribute to blogger friends (complete entry)

ikut susunan blog list

1. zul makinson
klu bkn sbb dia haram aku x blogging. sebab utama aku bikin blog adalah sbb nak ajar dia cmne nk manage blog. haramjadah kan? belajar menda baru semata² nak ajar orang. zul merupakan salah sorang dp 5 best fren aku. mula kenal sejak 1997. walaupun berlainan sexual orientation tu bkn sempadan utk berkawan. aku berkawan tak pilih orang asalkn le masuk kepala. (kepala otak bukan kepala butuh)

2. henshin
budak mp3 japan, memula kenal masa kt daikon mmu cyberjaya. stakat ni baru 2 kali aku jmpe dia in person. merupakan salah sorang tukang bikin blog templete aku selain udie03. beliau seorang fanatik kamen rider dan juga subber ( tukang alih bahasa/ bikin subtitle utk kamen rider)

3& 4. aku muzik hampa & amazing only
xde kena mengena ngan aku. tu tempat aku dunlud movies/ tv series n tgk gambar² menarik

5. blacan
salah sorang dp geng lunch hour.
memula kenal kt forum jiwang.org tahun 2004. masa ni dia tag team partner paku (kutuk mengutuk user lain)
kita org 1st jumpe kt pertama kompleks. masa bujang dia ni la geng lepak kt sogo, medan mara tengok awek. sms je kata ada awek cun segera dia sampai. ngn dia gk aku slalu gk tgk wayang free kt tgv. tp tu masa dia bujang la. pas kawen jgn harap la nk lepak sama. beli henpon pun main passing tepi jalan enjin moto x off. cam haram! skrg nak jumpe pun time lunch hour lepak makan sambil mengutuk kt kl sentral. tu pun sbln skali dua je.

6. apek
pemilik blog wikipedia melaka ni aku haram x penah jmpe. kenal pun kat forum teruja.com je. kaki bahan orang gak mamat neh. yang aku tau dia ni pengakap dan muka bulat haaha

7. dark legend
haram xde kena mengena ngn aku. ni tempat aku dunlud anime

8. faceberuk
ni blog kolabrasi aku dan kuba. tempat share email² best, malas nk cakap byk korang masuk tgk sdiri la apa ada.

9. kubakoya
salah sorang dp geng lunch hour.
jurutera merangkap novelis ni aku kenal nick dia kt jiwang.org.
memula aku jmpe dia masa blacan kawen. kuba ni ahli syurga sket. klu nak ckp hal² duniawi yang mungkar baik jgn la. krg sesia kena tarbiah haha.

10. lamebook
xde kena mengena ngan aku pun. ni tempat orang post screenshot status², gambar² sengal yg orang bernasib malang post kt facebook. bole kata hari² aku masuk situ. mmg best site tu, kurang² aku tau mat saleh tu kebanyakan lagi bangang dari lembu.

11. mega
stranger pertama yg komen dan link kan blog aku.
dia mmg complete stranger to me, yg aku tau dia pernah buat praktikal kt opis arwah pakdin (bapa dang suria zainudin) arwah pakdin jiran sbelah umh aku masa dok damansara. dah tunang, baru blajar masak, bla bla bla.

12. pelik.net
milik incek udie03. merupakan tukang edit templete blog aku sejak blog ni mula² bukak smpi skarang. dia jugak admin kt teruja.com. aku slalu pegi umah dia utk curik movee, games hasil dunlud dia. kan senang cmtu? bawak je portable hdd copy je mana nak. dia gak ada wat p.time bikin website. klu korang nak bikin website sila jgn segan kontek beliau.

13. matburn / geneticthylon
mamat lanun internet neh aku memula kenal kt jiwang.org tahun 2004 lg tp smpi skrg identiti sebenar dia xder orang tau. dulu aku ada nama penuh, alamat, no fon dia tp dh ilang lak cilakak tol xle nak expose identiti dia. kalu korang penagih dunlud mesti korang penah tgk hasil kje dia kt internet. byk gak tempat dia serve. merupakan org yg ajar aku blogging. juga admin kat teruja.com. walaupun identiti dia misteri tp kalau ada movee, tv series, games jadah² yang aku cari tp x jumpe buzz je dia, blom sempat abih korek idung dah dpt dah link yg aku nak.

14. teruja portal
aku salah sorang moderator kat situ. tempat dunlud, mengutuk jadah². byk menda best kt situ tapi skrg cm down x ramai sgt user. harapkan otai² je lepak. nk cari skendel pun payah kt situ heh!

15. kamus urban
pun xde kena mengena. situ tmpt aku cari makna perkataan yg aku x tau cam bff, ttyt, lol, wtf jadah². dlu mati² aku ingat bff tu best fucker forever. well aku kn naive? lalalahanat!

posted under |

12 comments:

Khairi Mohd said...

n3 mcm jahanam ahahahha.

MatBURN said...

okeh.. aku terharu.....
nak pi nangis kat penjuru bilik jap

haha

Unknown said...

cm bangsat! haha

Chan+Ses said...

fax la matburn.. cam siot
Apa punya penjelasan pasal aku la ko ni,siap bagitau aku dah kawen. patut la takder awek singgah web aku,
Penerangan ko langsung tidak menganjak saham aku.
Sepanjang aku kenal En Wan, TAk penah pon dia kenalkan aku dengan awek, mahopon menyerahkan raga awek.

P/s Lupa nak bagitau, Aku dah lama ada blog, pastu hilang..then aku csetup Blog setinggan ni pon sbb En Wan dan En Genik, nak arapkan awek, jadah sekor pon sangkut hahahahaha.

Yg Setup tiang Seri Blog Setinggan aku pon En Wan ler.. abis ko ingat aku terer sangat

Unknown said...

haha ko nk menipu kata bujang wat pe. anak ko dh 2 kan. aku kantoikn lg skali huhuhuhusinnnnnn

MatBURN said...

kau silap tahun..

2002-2003 adalah tahun paling marbeles kat jiwang.org; hujung 2003 aku disappear. hujung tahun 2003 masalah melanda jiwang.org atas sebab t-shirt! beberapa nama marbeles bertindak berambus dari jiwang.org termasuk aku.

Lepas tu dalam 2004 kalau tak silap serpihan jiwang.org bukak rojak.org.

aku tak berkesempatan mau bikin onar kat rojak.org atas sebab-sebab peribadi.

matburn hanya muncul kembali secara perlahan-lahan sekitar 2007.

Cik-MeGa said...

wajah aku sedang me-merah. tersipu-sipu aku. nak baca lagi-lah!
nak print. tampal dlm buku harian rasmi kerajaan colombia.
haha

Unknown said...

matburn: ya ka? aku pn main agak la haharamjadah. xde rekod lk. makna nye dkt 9 thn gk la aku kenal nick ko. aku tau time ko ilang ko gi menetap kt korea kn? hehe

echa: xyah nk blushing sgt la cececehh

MatBURN said...

setahu aku cuma tinggal kau ngan aku je yang belum kahwin.. yang lain dah nak masuk bini ke-2 dah..

hahaha

Unknown said...

kawen awal tu typical n typical is boring huhuhuhusinnnnnn

Cik-MeGa said...

cakap jek laaa tak laku derr. ngahaha. typical kunon.

Unknown said...

hahaharamjadah. klu stakat aku nk kutip pompuan x pandai masak wat bini 15 thn lepas kot aku dh kawen

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive