un-paranoid childhood: fasting month edition

ari tu aku blk kg sambut puasa, mmg dah jadi tradisi aku mesti lari balik kampung sambut puasa dengan femeli. then 1st terawikh mesti kat kampung, baru afdal. tp yang tak bestnya aku tengok jemaah tak sampai 20 orang. tu pun suma warga tua, budak2 4-5 orang je. tak macam masa aku kecik2 dulu kat kampung. mesjid penuh sampai bentang sejadah kat luar.

meh nak cite kenangan bulan posa kat kampung....


hidangan wajib time bukak posa mesti ada ikan pari bakar cicah air asam, kuih akok, cencaru sumbat, air nira tar tujuh (pemes neh), kerang rebus, nasi ulam, aneka kerabu, dalca, solok lada, nasi kerabu giler banyak ah nk taip!

sbb ayah aku bapak yg paling best dalam dunia, bila dia cuti mesti dia keluar pagi2 pegi cari hidangan terbaik utk kitaorg, air nira beli kat Tar Tujuh, akok kt rantau panjang.. bla bla bla korang bayangkan all the way dari pasir mas ke kb-tumpat-rantau panjang semata2 nak cari makanan sedap2 utk sumbat perut anak2 dia? klu aku jadi bapak pn blom tentu aku sanggup buat cmtu kt anak2 aku. korang sanggup? ok jangan jawab..

masa kecik klu aku x posa mesti abang aku tak bagi masuk dapur konon2 ngacau orang bukak posa, abang aku mmg keji/kejam. terpaksa la aku melalak pastu ayah aku pun bawak aku masuk dapur. ayah aku sayang aku huhuhu. 

kenangan curi2 minum air paip sbb x posa pastu xnak kantoi? gimme a break! aku bukan matburn hahaha
sbb mak ayah aku ajar jgn menipu so klu x posa aku bgtau "mak, ari ni orang x posa" "ok dear, there's leftover at kitchen, suit yourself" cakap mak aku sambil usap kepala aku. ok! tu aku tipu. mak aku tak kecek ogre putih, tp klu aku tak posa mmg aku cakap aku tak posa kat mak aku so aku bebas berkeliaran kat dapur menghabiskan sisa2 sahur. best woo tak posa, bila mak @ arwah nenek masak aku jadi orang 1st yg makan, kira food tester la "cukup masin tak?" "ok sme cukup, tp satu senduk tak cukup la mak? penuhkan la 1 mangkuk" ujarku dengan riak bersahaja. bila masuk skolah menengah pn sama gak, bila tak posa mmg aku cakap jer kt mak aku dan time tu skill memasak aku dah agak hebat (hoi gadis2! aku tau masak! mari jadi gepren aku hoohoho) maka aku la jadi tukang masak utk adik2 aku yang kecik2 lagi masa tu, so mak aku le rest sket aku take over tugas dia bagi makan kt adik2 yang tak posa. bagus tak aku?? :P

tu cite sal tak posa, klu ektibiti malam lak lain
memalam sme kuar gi surau, bkn nak smayang terawikh sgt pun, pas smayang isyak trus pegi join kengkawan
main bunga api. masa ni budak2 jahat kg aku yg rata2 umor 20an ramai lagi, derang sibuk buat bom sdiri pakai bunga api yang kaler merah tu, pecahkan pembalut pastu tumbuk belerang kasi lumat, isi dalam surat kabar bungkus besar2 ketat2 pastu lawan dengan budak kg sbelah. bergegar bunyi dia 1 kg le dengar, tu blom kira main lawan perang mercun das lagi, korang penah main mercun panjang yg bila kita cucuh nti dia kuar das2 kaler2 tu? haaa! yg tu la kiteorg main perang ada sampai yg terbakar baju sbb kena tembak dengan mercun tuh. yahudi tak perangai??  pastu bila terawikh nak abis sme berlari pegi balik mesjid sbb nak makan moreh. siap tapau lagik bwk blk makan kt umah.
tu masa skolah rendah la, time dah masuk skolah menengah kengkawan aku dh agak liar sket, ektibiti pn dh berubah, dah tak main mercun tapi isap ganja ngan minum ubat batuk lak. nak lagi kuang hajar isap dadah ngn minum ubat batuk pakai baju melayu kain sarung kat tepi jalan kt kawasan perumahan jer. bapak yahudi perangai!! tp aku stakat lepak jer la ngn derang, aku tak penah amik pn menatang2 haramjadah tu sme, isap rokok pn aku blom pandai lagi masa tu. aku blajar isap rokok pn lepas spm, sumpah!!! kt kg aku benda2 tu sme senang nk dapat, sama cam beli rokok kt kedai jer, tu yg bebudak sme jahanam, setau aku antara kengkawan aku dari kecik cuma aku ngn faizal jer yg tak isap dadah ngn isap rokok masa tu. kira kami 2 org nye reputasi blom tercemar lg la. ada gak kengkawan aku yg jadi tokan bln posa sbb nak cari duit raya. mmg giler nye keje, natijahnya 2-3 kawan aku dari kecik ada yg mati sbb O.D dan ada yg kepala dh crack mereng smpi skrg. maybe tu punca smpi skrg aku benci sgt2 dadah, pengguna, penagih dan pompuan clubbing telan bijik. khaikkk tuihhhh!!!

pesanan khidmat masyarakat:


 jauhi dadah! amalkan 


gaya hidup positif





jadi sempena tu aku ucapkan slamat berposa kt reader2 aku sme, dengan ucapan tahun ni aku berazam nak posa penuh dan xnak tapau mekdi @ masak sahur kol 12 tghari @ isap rokok kt public cam taun2 lepas muahahaahahah (sila gelak cam yahudi) 


tips2 puasa:


  1. klu taknak cepat lapar, sila lewat2kan sahur, sahur kol 8pagi amat afdal
  2. klu taknak mulut busuk sila kunyah chewing gum
dushum!!!  (kena tampar dengan kaki)
klu posa tu posa la btol2! jangan stakat posa tapi tak smayang pastu tengok tetek ngn bontot pompuan! tu posa lapar jer bang oii!
owh speaking of posa (abih td ko ckp sal per bengong?) sal time posa pn gadis2 melayu pakai tshirt putih sendat bra half cup hitam siang2? binatang!! tau tak aku turn on dgn tu sme?? haramjadah!!!

notakakibusuk:: ni entry posa 3 tahun lepas. nti posa tahun depan aku recycle lagi eh? hahahaa

posted under |

6 comments:

MatBURN said...

hahaha.. siot nama aku juga naik.

ikan pari bakar memang menjadi peberet aku sejak  dua tiga tahun kebelakangan ni.. kehkehkeh.... kira penemuan terbarulah bagi aku dari segi makanan.. kehkehkeh.. bukan takat bulan puasa aje.. bulan tak puasa pun jika nafsu terhadap pari bakar membuak.. gerenti aku pi cari pari bakar... tak jumpa pari bakar.. cencaru bakar pun jadik lah buat melempiaskan nafsu makan aku.. hahaha

bewok said...

aku ikan pari bakar agak kureng, tp klu partugis grill kt foodcourt midvaley mmg merbeles, bila mau dtg kl? aku blanja haahah

Guest said...

hahaha... cis tak ikhlas. kurus pose mung hahaha.

sedapnya portugis grill... slurrppp!

Khairi said...

Owh apsal ruangan komen ko dah jd macam ni bewok. sungguh aku jeles muahahahaha... 

paranoid/childish said...

<span style="">mmg aku nk bg sme org jeles, skrg korang siap le uplod gambar, video skali. jeles x kuba? muahahhaah </span>

paranoid/childish said...

bla bla bla bla bla bla bla

Newer Post Older Post Home

amaran separa keras

terlalu tidak sesuai dibaca oleh golongan lurus bendul dan bahlul² yang tidak memahami makna sarkastik/sinikal.

juga tidak sesuai dibaca oleh golongan 'ahli syurga' tidak terdapat sebarang info yang dapat menambah pahala bekal anda ke syurga.

semua entry adalah berdasar kisah benar manusia sekeliling penulis di olah agar 'tidak terlalu' menyakitkan hati mereka yang terlibat.

penulis sekadar menulis untuk meluahkan apa yang terbuku didada tanpa mengejar sebarang rating dan follower. jika anda bersetuju dengan sebarang artikel sila tingalkan komen anda dan jika anda berpendapat tulisan saya adalah sampah maka anda boleh pergi jahanam sambil membaca akhbar online

sekian dan kesian

    Blog Archive